Watersafari bij Haarzuilens

Op vrijdagavond 9 juni organiseren natuurgidsen van het IVN Natuureducatie van 19.30 u. tot 21.00 u. voor kinderen en (groot)ouders een leuke natuuractiviteit in het natuurgebied tegenover de Geertjeshoeve aan de Thematerweg 5 bij Haarzuilens.

Opgeven verplicht bij  water@ivnvechtplassen.nl

Met schepnetten, witte bakken, loeppotjes en zoekkaarten worden waterbeestjes geschept, onder de loep genomen en onderzocht wat het is. Onder water leven heel veel beestjes die je zo op het eerste oog niet ziet, zoals waterkevers, bootsmannetjes (ruggezwemmers), watermijten, eenoogkreeftjes, waterschorpioenen, kokerjuffers, larven van libelles en waterjuffers. Er gaat een wereld voor je open als je de vangst bekijkt. We maken drie groepen en we gaan op drie waterlocaties scheppen. Tussendoor nemen we het trekpontje en lopen we door het voedselbos.

Aan het eind kan iedereen door de Speelnatuur van Oerrr struinen met spannende waterbelevingen.

Als je lid bent van Natuurmonumenten, neem dan je kaart mee, want dan kan je gratis parkeren en gratis van de speelnatuur gebruik maken. Met de fiets komen is nog beter natuurlijk. Parkeren bij de Geertjeshoeve.

Deze activiteit van het IVN is gratis maar een vrijwillige bijdrage (cash) is zeker welkom.

Speelnatuur OERR Haarzuilens
Thematerweg 5