Tour de Sjoerd; bomenwandeling door de Havezathe in Landsmeer

Deze wandeling wordt georganiseerd door IVN Twiske ter nagedachtenis aan de in 2022 overleden IVN-natuurgids Sjoerd Hoekstra. Zelf wonend in de Havenzathe, prees Sjoerd het ontwerp van deze wijk in Landsmeer vanwege de diversiteit aan bomen en beplanting. Hij was grondlegger van het idee om een bomenwandeling door die wijk te organiseren. Een wandeling die nu door Erik, Margje en Lidy van IVN Twiske begeleid zal worden.

Hierbij zal ook worden stil gestaan bij Sjoerds pleidooi om bij de renovatie van de Havezathe zuinig om te gaan met het weghalen van volgroeide bomen t.b.v. parkeerplekken. Wandel mee op dinsdagochtend 1 augustus om te ervaren en horen wat Sjoerd over de bomen wist te delen.

Voor meer informatie kunt u terecht bij Lidy Ridder lidyridder@ivntwiske.nl

Waar
Samenmeer
Dr. M.L. Kingstraat 2b
Landsmeer
Bekijk op Google Maps
  • Kosten: Gratis. Een vrijwillige bijdrage is altijd welkom om educatie materiaal voor IVN Twiske aan te schaffen.
  • Aanmelden verplicht: Nee

Ontdek meer over